پاکستانی معاشرہ میں پھیلتی فحاشی و عریانی اور بچوں کے ساتھ جنسی زیادتی کے واقعات اور ان کا سدِّباب قرآن و احادیث کی روشنی میں
THE INCIDENTS OF OBSCENITY AND NUDITY AND CHILD SEXUAL ABUSE IN PAKISTANI SOCIETY AND ITS SOLUTION IS IN THE LIGHT OF THE QUR'AN AND HADITHS
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.10492871Keywords:
Child Abusing, Sexual Harassment, Barbaric ActAbstract
Many crimes are happening nowadays. The most heinous of these crimes is child abusing. In our nominally Muslim culture, cases of sexual mishandling after killing children are common. Furthermore, tapes and photographs are also taken during child abuse. These videos are then posted on social media. Both Muslim and non-Muslim communities are victims of this brutal act of child abuse. Reasons for increasing crime rates in Pakistan include psychological disorders, desire to fulfill sexual desires, poverty, unemployment and religious apathy. Such heinous acts are becoming common in Pakistan day by day. Allowing to Islamic jurisprudence, rape is a punishable crime. The Holy Prophet himself punished the criminals for such crimes. Once during the time of the Prophet, a Jew crushed a girl's head between two stones. When the Messenger of Allah (PBUH) was informed of this incident, he (PBUH) called the Jew who had confessed his crime. Then he (peace and blessings of Allah be upon him) told his companions to punish him by crushing his head with a stone. It can be inferred from this tradition that criminals involved in such heinous crimes should be punished publicly so that this heinous crime can be eradicated from the society. The purpose of script of this investigating paper is to explain the reasons for the increase in the rate of sexual abuse of children and its elimination in the light of Fiqh al-Sirah. Descriptive and analytical methods were followed in this research paper.
References
القرآن الکریم :سورۃ النور ،آیت نمبر ۱۹،۲۰
ا لقرآن الکریم :سورۃ الاعراف، آیت نمبر33
اسحاق سلفی "سانحہ قصور"محدث فورم https://forum.mohaddis.com/threads
القرآن الکریم :سورۃ الاعراف، آیت نمبر 80
القرآن الکریم :سورۃ النور، آیت نمبر 19
المفردات ، جلد۲،ص۔۴۸۳
النہایہ ،جلد۳، ص۳۷۲، دارالکتب العلمیہ ،بیروت ،۱۴۱۸ھ
طیبہ ضیاء: آن لائن مضمون "قصور سب کا ہے"بحوالہ: www.forum.mohaddis.com/threads/29618
معجم طبرانی ،مسندابی یعلی اورٰ مستدرک حاکم
معجم طبرانی ،مسندابی یعلی اورٰ مستدرک حاکم
الالبانی فی الصحیحہ جلداول، ص۔۱۷۰
"فحاشی اور بے حیائی کا سیلاب … لمحہ فکریہ" آن لائن مضمون "کسک" پوسٹنگ مورخہ 3 جولائی 2013
https://www.facebook.com/131467143644579/posts/245038555620770/
القرآن الکریم :سورۃ النحل، آیت نمبر ۹۰
سنن ابوداؤد:رقم الحدیث:۴۷۹۷
آن لائن مضون بعنوان: " فحاشی و عریانی اور اس کا سدباب"- تحقیق و تالیف بلال شوکت آزادwww.facebook.com/Islamic.com
آن لائن مضمون بعنوان: "فحاشی اور بے حیائی کا سیلاب … لمحہ فکریہ کسک www.facebook.com/131461743644579
سنن ابن ماجہ"حیاء نہیں ۔اسلام نہیں" اسلامک رiیسرچ اکیڈمی، کراچی بحوالہ: https://irak.pk/no-haya-no-islam
"ماہ رمضان نیکیوں کا موسمِ بہار" روزنامہ دنیاٍ لاہور ، اشاعت 21 اپریل 2029
انصار عباسی "اگر حیاء نہ رہے" ، بحوالہ روزنامہ جنگ کراچی تاریخ اشاعت 22 نومبر 2010ءhttps://jang.com.pk/news/39747
"فحاشی اور بے حیائی کا سیلاب … لمحہ فکریہ" آن لائن مضمون "کسک" پوسٹنگ مورخہ 3 جولائی 2013
ابتسام الہٰی ظہیر: "سانحہ قصور اور بچوں کا تحفظ" بحوالہ روزنامہ دنیا لاہور ، تاریخ اشاعت 12 اگست 2015ء
ایضاً
https://dunya.com.pk/index.php/author/allama-ibtisam-elahi-zaheer/2017-10-
بدکاری کا سدباب ، قرآنی طریقہ کیا ہے؟ https://www.urdunews.com/node/347486
الدین الخالصhttps://www.facebook.com/therealislam.official/photos
القرآن الکریم :سورۃ النور آیت نمبر 27
موطا امام مالک۔ کتاب الجامع۔ باب الاستیذان
Downloads
Published
How to Cite
License
Copyright (c) 2023 AL MISBAH RESEARCH JOURNAL
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
AL-MISBAH Research Journal is full open access and licensed under Creative Commons Attribution 4.0 International License; and Published by: Research Institute of Culture & Ideology (REINCI), Islamabad, Pakistan. This allows the research community and the general public to gain unlimited, free and immediate access to scholarly articles, and to reuse the content freely provided that proper attribution is given to the original authors.